Skvělá příležitost k nahlédnutí do francouzského vzdělávacího systému, ujištění, že jazykové dovednosti je pro studenty nejpřínosnější trénovat a zdokonalovat s vrstevníky v přirozeném komunikačním prostředí dané země, a to jak při výuce, tak při volnočasových aktivitách. Kde nestačila francouzština, pomohla angličtina, ruce a nohy nebo internet😉
Mgr. Renata Hemalová
Díky Erasmu mohli studenti poznat Francii, francouzskou školu a to je trochu víc, než když cestujeme někam s cestovkou. Když jsem viděla studenty společně sedět v restauraci, smát se a bavit se, měla jsem pocit zadostiučinění ze všech příprav a práce. Nešlo jen o jazykovou výměnu, studenti se poznali vzájemně a poznali také sami sebe v jiném nečekaném prostředí. Myslím, že je to skvělá zkušenost.
Mgr. Andrea Rosendorfová
Projekt Erasmus+ očima učitele dějepis
V říjnu loňského roku jsem měl možnost zúčastnit se výjezdu žáků třetích ročníků na studijní pobyt do Francie.
Jako historik a učitel dějepisu musím ocenit také doprovodný program, který měl „vyplnit“ cestu do Angoullemu a následně pak také cestu domů. Studenti během několika zastávek mohli poznat doslova kus dějin – navštívili jsme místo největší bitvy 1. světové války, mohli jsme obdivovat pozoruhodné vynálezy Leonarda da Vicni v autentickém prostředí zámeckého parku Clos Lucé, stejně jako překrásnou architekturu města Colmar, zapomenout nesmím ani muzeum ve městě Angoullem, k jehož cenným exponátům patří zejména kost dinosaura.
Výjezdy tohoto typu tedy přispívají nejen k rozvoji jazykových kompetencí zúčastněných studentů, ale rozšiřují i jejich všeobecné vzdělání.
Mgr. Josef Žaža