V sobotu 14. 10. 2023 jsme ve večerních hodinách vyrazili do Francie. Jeli jsme z vlakového nádraží v Zastávce. Po několika hodinách jízdy, jsme druhý den ráno dojeli do Francie. Navštívili jsme město Méty, kde jsme se podívali do katedrály Sv. Štěpána. Poté jsme se vydali do Verdunu, místo, kde se odehrály jedny z největších bojů v první světové válce. Navštívili jsme pevnost Douaumont a kostnici s hřbitovem. Asi skoro všichni jsme byli ohromeni počtem hrobů, které se zde nacházely. V pondělí jsme vyrazili z Verdunu do Angoulemu, města, kde jsme prožili zbytek výletu. Cestou jsme měli zastávku v Amboise. Navštívili jsme zámek Clos Lucé a přilehlé zahrady. Jedná se o zámek, kde pracoval a žil Leonardo da Vinci. Večer jsme se ubytovali v hotelu Ibis v Angoulemu. Ve úterý jsme poprvé navštívili partnerskou školu Lycée Jean-Albert Grégoire Soyaux. Seznámili jsme se se studenty a zahráli si pár poznávacích her, odpoledne byl výlet do města Cognac. Navštívili jsme muzeum koňaku a osobně jsem byl udiven, za kolik se některé láhve prodávají. Ve středu po dopolední škole, ve které jsme nahlédli do jejich hodin a různých dílen, nám studenti udělali průvod městem Angoulem. Zhlédli jsme pověstné malované zdi a také muzeum komiksů. Ve čtvrtek jsme měli prohlídku katedrály sv. Petra. Dokonce jsme shlédli i její trezor, který navrhl Jean-Michel Othoniel. Pátek byl náš poslední den v Angoulemu. Rozloučili jsme se a odjeli jsme směrem do Colmaru, kam jsme přijeli až pozdě večer. Druhý den ráno jsme se naložili do autobusu a vyrazili k našim domovům.

F 3

Fotogalerie: https://gzastavka.cz/erasmus-francie/

Jakub Mihálik (18. 3. 2024)